Obrazové a hlasové systémy
Videokonferenčné, kongresové a hlasové komunikačné systémy plnia v dnešnom modernom svete nezastupiteľnú a dôležitú úlohu v medziľudskej komunikácii.
Spoločným komunikačným médiom všetkých uvedených systémov je dátová sieť – univerzálny káblový systém, tzv. štruktúrovaná kabeláž.
01. Videokonferenčné systémy
Aplikačne orientované prostredie, ktoré sprostredkuje vzájomné prepojenie viacerých účastníkov, ktorí sú lokalizovaní na rôznych miestach, v jednej virtuálnej videokonferenčnej miestnosti.
Internetový prenos hlasu a obrazu môže byť doplnený o možnosť písania textových správ (chat) alebo publikovanie multimediálneho obsahu (prezentácia, video, tabuľky). Bežnou funkcionalitou je riadená diskusia, zdieľanie spustených aplikácií a sofistikované nástroje tímovej spolupráce.
Hovory sú ľahko a pohodlne zdieľateľné medzi akýmkoľvek počtom účastníkov, verejne vysielané on-line a tiež sa dajú zaznamenávať a archivovať.
Systém zväčša tvorí zobrazovacia jednotka (TV, projektor, monitor, ..), kamera, mikrofón, interaktívna tabuľa a riadiaca jednotka s programom či aplikáciou.
Video konferencie
Použitie
Rokovacie miestnosti, konferenčné priestory, vedecké pracoviská, firemné zasadacie priestory, učebne, kancelárie riadiacich pracovníkov, verejné inštitúcie...
02. Kongresové systémy
Technologický súbor audio/video a IT zariadení vhodne pospájaných a nasadených tak, aby slúžili svojmu účelu a požiadavkám daného priestoru, v ktorom sú inštalované. Komplexný kongresový systém sa skladá z rôznych funkčných podsystémov. Medzi najdôležitejšie patria – videoprojekcia, ozvučenie, rezervačné systémy, tlmočnícke a hlasovacie systémy, kamerové, bezpečnostné a evakuačné systémy, digital signage a iné.
Dôležitým aspektom už pri návrhu je dôraz na zrozumiteľnosť slova a kvalitné zobrazovanie s vysokým rozlíšením (projekčné plátna, dataprojektory a ďalšia audiovizuálna technika) tak, aby mal vysoko kvalitný obraz a zvuk sprostredkovaný každý účastník, bez ohľadu na veľkosť, pozíciu a dispozičné prevedenia kongresovej miestnosti.
KONGRES
Použitie
Kongresové centrá, hotely, univerzitné a školské budovy, obce a mestá, firemné rokovacie sály a iné.
03.Ozvučovacie systémy
Dobre navrhnutý, zrealizovaný a kvalitný ozvučovací systém je neoddeliteľnou súčasťou každého spoločenského a verejného priestoru. Správne navrhnuté ozvučenie dotvára prostredie, v ktorom je umiestnené a podčiarkuje jeho účelovosť. Kľúčová funkcionalita je dobrá zrozumiteľnosť v celom objeme priestoru.
Ozvučenie
Použitie
Kongresové centrá, konferenčné miestnosti, hotely, reštaurácie a kaviarne, firemné priestory, wellnes centrá a športoviská, kostoly, školské budovy a areály, verejné budovy ...
04. Rezervačné systémy
Prehľadná správa rezervácií miestností, termínov a konkrétnych miest vo firme, coworkingovom priestore, či rezervácia posluchárne alebo učebne je dnes jednoduchá.
Nasadiť rezervačný systém je možné všade, kde sa priestory efektívne zdieľajú a je potrebné mať prehľad o ich obsadenosti. Systém je univerzálny a ľahko ovládateľný z PC alebo mobilu. Rezervujúcemu príde potvrdzujúca správa (mail, SMS) o rezervácii, termín sa uloží do kalendára a zároveň je vizuálne viditeľný na displeji v konkrétnej miestnosti, ktorá je rezervovaná.
Rezervácia
Použitie
Malé videocall miestnosti, zasadacie, konferenčné či prednáškové miestnosti, posluchárne, učebne, univerzity, hotely, športové centrá a iné miesta na stretnutia, ako aj veľké podnikové inštalácie.
05. Telefónne ústredne, audio/video vrátniky
Hlasová komunikácia v budovách alebo rozľahlých areáloch je obvykle zabezpečená telefónnou ústredňou (TÚ). Tá okrem vnútornej komunikácie medzi jednotlivými telefónnymi klapkami zabezpečuje i obojsmernú komunikáciu do/z verejnej pevnej a mobilnej siete.
Moderné TÚ dokážu v sebe integrovať rôzne typy koncových klapiek – analógové, digitálne, VoIP i SIP. Telefónna ústredňa je flexibilný systém, ktorý sa dá variabilne rozširovať na požadovaný počet účastníkov alebo verejných liniek.
Jedným z komponentov, ktorý sa dá inštalovať samostatne s riadiacou jednotkou alebo ako integrálna súčasť telefónnej ústredne, je audio alebo video vrátnik. Je to zväčša dverný komunikátor, ktorý zabezpečuje hlasový alebo i obrazový kontakt s osobou vo vnútri organizácie/bytového domu, ktorá dokáže okrem komunikácie zabezpečiť napr. i diaľkové otvorenie dverí, brány, rampy …
Audio/video vrátniky sa dajú veľmi efektívne kombinovať s prístupovým a kamerovým systémom čo prispieva k zvýšeniu bezpečnosti daného objektu
ústredňa
Použitie
Firemné priestory, hotely, administratívne budovy, školské a univerzitné areály, výrobné podniky, bytové spoločenstvá, športové areály, verejné budovy, ...